آموزش


کارگاه آموزشی (( فرهنگ تفاهم میان فرزندان – والدین ))
ویژه والدین دارای کودکان ۲ تا ۱۳ ساله


همه پدرها و مادرها را مسئول مشکلات جوان ها و مسائلی که آنها برای جامعه به وجود می آورند قلمداد می کنند . اما چه کسی به پدر و مادر کمک می کند ؟ چقدر تلاش می شود تا والدین بتوانند فرزندان بهتری تحویل جامعه بدهند ؟ والدین از کجا بدانند که رفتارشان اشتباه است ؟ از کجا باید بدانند که چه رفتار دیگری باید داشته باشند ؟
با کمک برنامه آموزشی ((فرهنگ تفاهم میان فرزندان – والدین )) بسیاری از والدین می توانند فرزندان خود را به شکل موثری تربیت بکنند . با این روش والدین اصلا لازم نمی بینند که از تنبیه های رایج استفاده کنند و به این ترتیب در بچه هایشان تهاجم و خشونت را کاهش می دهند . والدین می توانند مهارت های ویژه ای را یاد بگیرند که کانال های ارتباطی میان والدین و فرزندان آنها را به شکل دوطرفه باز نگه دارد .
تعداد جلسات : ۵ جلسه
مواردی که در هر جلسه آموزش داده می شوند :
جلسه اول :
– آشنایی با مفهوم فرهنگ تفاهم
– انواع سبک های تربیتی والدین
– ویژگی های هر سبک تربیتی و نتایج روانی هر یک
– تاثیر افکار و دیدگاه های والدین بر فرزندان
– انواع افکار غیرمنطقی والدین
جلسه دوم :
– مفهوم پذیرش
– عوامل موثر بر پذیرش والدین
– ویژگی های والدین واقعی
– چه کسی صاحب مسئله است ؟

جلسه سوم :
– ۱۲ مانع ارتباطی بین والدین و فرزندان
– زبان پذیرش
– گوش دادن فعال

جلسه چهارم :
– بهترین روش های والدین برای ابراز وجود
– انواع پیام های من
– انواع پیام های تو

جلسه پنجم :
– روش های حل اختلاف در گذشته
– روش مناسب برای حل اختلاف و تعارض در شرایط فعلی
– نگرانی های والدین از سیستم بدون بازنده
– مراحل حل مسئله

مدرس : مژده پورحسین – مشاور کودک و نوجوان
برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک تخصصی علوم رفتاری و روانپزشکی بالینی دکتر غلامحسین قائدی تلفن ۲۶ – ۶۶۵۹۱۷۲۵ تماس بگیرید .

———————————————————————————————————————————————————–
کلینیک علوم رفتاری و روان پزشکی بالینی راستین، به عنوان یکی از مهمترین برنامه ها و تعهدات کاری خود، اقدام به تهیه، تدوین و اجرای برنامه های آموزشی در قالب جلسات و کارگاه های آموزشی نموده است. با توجه به رسالت کلینیک در راستای ارائه خدمات تخصصی و علمی برمبنای ارزیابی های تخصصی و معتبر، این مرکز اقدام به ارائه برنامه های آموزشی زیر نموده است:
الف) کارگاه های آموزشی

۱- آموزش‌مهارت های زندگی

• مدیریت خشم
• تفکر نقادانه
• مدیریت هیجانات
• مدیریت زمان
• مدیریت استرس
• تفکر مثبت
• خود‌آگاهی
• مهارت‌ارتباط موثر
• حل مساله
• رفتار جرات مندانه
• تصمیم گیری
• رضایتمندی زندگی

۲- آموزش مهارت‌های فرزندپروری

• چگونه از اعتیاد فرزندان خویش جلوگیری کنیم.
• مهارتهای سازگاری با فرزندان ناسازگار

۳-آموزش مهارت های ارتباطی
۴-آموزش مهارتهای ارتباطی جنسی

ب) برگزاری جلسات آموزشی مهارت های ارتباطی و جنسی برای زوجین

———————————————————————————————————————–

 آموزش سلامت جنسیteach

تمایلات جنسی بشر، چگونگی تجربه نیازهای جنسی و ابراز آنها به عنوان رفتار جنسی شناخته می شود. تمایلات جنسی صرف نظر از پیر یا جوان بودن و زن یا مرد بودن، نقش مهمی در زندگی افراد دارند. تمایلات و رفتار جنسی از دیدگاههای متفاوت برای مثال(دیدگاه زیست شناختی،
دیدگاه شناختی، دیدگاه پزشکی و دیدگاه یادگیری) بررسی شده است. به واسطه بررسی‌ها و نتایج حاصله از این دیدگاهها است که می توانیم رفتار جنسی را به عنوان یک محرک انگیزشی یا انگیختگی درک کنیم.درکنارنیاز به خوابیدن و خوردن، نیازهای جنسی یکی از مهمترین نیازهایی است که نوع بشر، بویژه برای حفظ بقای نسل خود در تکاپوی ارضای آن است. به این معنا که بخش مهمی از انرژی فکری و رفتار ما را به خود اختصاص میدهد و هر جنبه از زندگی ما، به نوعی و تاحدی تحت تاثیر آن می باشد. ادامه مطلب ….

———————————————————————————————————————–

اختلالات اضطرابیAnxiety

اختلالات اضطرابی به عنوان یک گروه از شایعترین نوع تشخیص های روانپزشکی محسوب می گردند. اضطراب را نگرانی به علت مشکل پیش بینی شده تعریف می کنند.
اضطراب عبارت است از یک احساس منتشر، ناخوشایند و مبهم هراس و دلواپسی با منشاء ناشناخته، که به فرد دست می‌دهد و شامل عدم اطمینان، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژی است. وقوع مجدد موقعیت‌هایی که قبلاً استرس زا بوده‌اند یا طی آن‌ها به فرد آسیب رسیده است باعث اضطراب در افراد می‌شود. همه انسان‌ها در زندگی خود دچار اضطراب می‌شوند، ولی اضطراب مزمن و شدید غیرعادی و مشکل‌ساز است. ادامه مطلب …

 

———————————————————————————————————————–

اختلالات خلقی و عاطفیmood

تعریف اختلالات خلقی:

خلق ممکن است طبیعی، بالا یا پایین باشد. شخص طبیعی طیف وسیعی از خلق ها را تجربه می کند و به همان نسبت مجموعه ای از تجلیات عاطفی نیز دارد. شخص عادی قادر به کنترل اخلاق و عواطف خود هست. اختلالات خلقی گروهی از حالات بالینی هستندکه با اختلال خلق، فقدان احساس کنترل بر خلق و تجربه ذهنی ناراحتی شدید همراه هستند.کسانی که خلق بالا دارند(مانیک) حالت انبساط خاطر، پرش افکار، کاهش خواب، افزایش احترام به نفس و افکار بزرگ منشانه نشان می دهند. ادامه مطلب …

———————————————————————————————————————–

اختلال وسواسی جبریobsessivecompulsive

تعریف:

یک نوع اختلال اضطرابی مزمن است که با افکار و امیال پایدار و مهارناپذیر(وسواسهای فکری) و نیاز به تکرار پی در پی اعمال خاص(وسواسهای عملی) مشخص می شود. همه ما ممکن است گاهی چنین افکار و رفتارهایی داشته باشیم اما برای انکه تشخیص اختلال داده شود این افکار و رفتارها باید باعث رنج و ناراحتی چشمگیری در فرد شود یا در عملکرد شخصی وی اختلال ا یجاد کند. ادامه مطلب …

———————————————————————————————————————–

اسکیزوفرنیschizophrenia

تعریف اسکیزوفرنی:

اسکیزوفرنی اختلالی است که مشخصه اصلی آن اشفتگی در تفکر، رفتار و هیجان است. تفکر مختل که در آن افکار و اندیشه ها ارتباط منطقی با هم ندارند. ادراک و توجه ناقص، نبود ابرازگری هیجانی، ابرازهای نامناسب، رفتارهای اشفته، باورهای عجیب و غریب وتوهم ها از دیگر نشانه ها هستند. ادامه مطلب …

———————————————————————————————————————–

شب ادراریnocturia

تعریف:

شب ادراری عبارت است از ادرار مکرر شبانه در رختخواب که باید حداقل هفته ای دو بار برای سه ماه متوالی ادامه یابد( یا از لحاط بالینی ناراحتی یا اختلال کارکردی مهمی ایجاد کند). این تشخیص در مورد کودکی مطرح می شود که حداقل ۵ سال سن داشته باشد. در ضمن کودک نباید بر اثر بیماری یا واکنش دارویی خودش را خیس کند. ادامه مطلب

———————————————————————————————————————–

خشم anger

خشم یک احساس یا هیجان است که دامنه اش از براشفتگی خفیف تا خشم و غضب شدید امتداد دارد. اما پرخاشگری رفتاری است که تمایل به صدمه زدن به شخص دیگر یا تخریب اموال دارد. از طرف دیگر خشم مجموعه ای از نگرش ها و قضاوتهایی است که رفتارها ی خشونت امیز را برمی انگیزاند. ادامه مطلب

———————————————————————————————————————–

مکانیزم عمل ECT

ECT

ECT

در این نوع درمان ، پالس های الکتریکی توسط این دستگاه بر روی پوست سر بیمار اعمال می شود، این پالس ها سلول های مغزی را تحریک کرده  و باعث ایجاد یک تشنج در بیمار می شود. الکتروشوک انتقال دهندههای عصبی مغز را تنظیم میکند و عدم تعادل آنها را به طور موثر اصلاح میکند. این روش هنگامی که به جا استفاده شود، بسیار مفید است و اغلب عوارض آن خفیف، کوتاه مدت و قابل برگشت است. این درمان اغلب در عدم توفیق سایر روشهای درمانی به کار میرود. سرعت اثر، مزیت عمده آن است. ادامه مطلب